Stratejik Düşünce ve Planlama Eğitimi
Amaç
21. Yüzyılda kurumlarımız, benzersiz olabildikleri oranda hayatta kalabileceklerdir. Küreselleşen dünyada “Benzersiz” olabilmek, ancak özgün stratejiler üretebilmekten geçmektedir. Aynı zamanda stratejik planlamanın dünyada en çok kullanılan ve en çok fayda sağlanan yönetim aracı olduğu da bilinmektedir. Kurumların etkin stratejiler üretmesi kurumun bütün elemanlarının stratejik bilinç sahibi olmasından geçer. Bir strateji üretme aracı olarak bu seminerin amacı, stratejinin giderek artan önemini vurgulamak, şirketlerde stratejik düşüncenin ne olup, olmadığını ortaya çıkarmak, şirket içinde stratejik düşüncenin öne çıkmasına engel olan şartları ortadan kaldırmak, şirketlerde ve kurumlarda stratejik planlama ve stratejik yönetimin faydalarını ortaya koymak, stratejik planlamanın safhalarını ve yapılması gereken analizleri tanımlamak, strateji uygulama araçlarının etkin kullanımına ve şirket stratejilerinin oluşturulmasına destek sağlamaktır.
İçerik
* Stratejinin giderek artan önemi ve bireyde stratejik düşüncenin önemi
* Stratejik planlamanın tanıtımı
* Şirket ve birey perspektifinden Güç Denklemi ve Stratejik IQ testi
* İş dünyası, devlet, asker ve spor yaklaşımları
* Strateji ile taktik arasındaki farklar ve Stratejik düşünce matrisi
* Şirketlerde stratejik düşünce ve bu düşünceyi geliştiren yaklaşımlar
* Stratejik düşünmenin önündeki kültürel engeller
* Strateji geliştirmede rakip faktörü
* Stratejik planlama ve planlamanın giderek artan önemi
* Stratejik planlamanın kurumlara faydaları
* Vizyon, misyon ve değerler
* Stratejik amaç ve hedefler
* Stratejik planlama analizleri
* Çevre (PEST) analizi ve Şirket dahili analizi
* SWOT analizi ve Performans kriterleri
* Performans açıklığı ve Porter stratejisi
* Strateji araçları ve Farklılık haritası
* Ansoff, Boston, GE/McKinsey Matrisi
Katılımcı Profili
Şirketlerin, tepe yönetimi dahil, tüm yönetici ve çalışanları
Yorum yapılmamış