Acil Durum Planlaması
İşyerlerinde acil durumlar hakkındaki yönetmelik gereği tüm işyerlerinde çalışan sayısına ve tehlike grubuna bakılmaksızın kamu kuruluşları dahil acil durum planlaması yapması gerekir.
Acil durum planlaması aşağıdaki adımları kapsamalıdır.
- Acil durumların belirlenmesi; acil durumlar belirlenirken; Risk değerlendirmesi sonuçları, Yangın, tehlikeli kimyasal maddelerden kaynaklanan yayılım ve patlama ihtimali, İlk yardım ve tahliye gerektirecek olaylar, Doğal afetlerin meydana gelme ihtimali, Sabotaj ihtimali göz önünde bulundurulur.
- Önleyici ve sınırlayıcı tedbirlerin belirlenmesi ve önlem alınması
- Acil durumlarda yapılması gerekenlerin yazılı hale getirilmesi,
- Acil durum ekiplerinin belirlenmesi,
- Acil durum Ekiplerinin yetki, görevlerinin tanımlanması,
- Acil durum Ekiplerinin eğitimi,
- Acil durum tatbikatlarının yapılması ve raporlanması
- Acil durum tatbikat sonuçlarına göre gerekli önlemlerin alınması,
Yönetim Akademisi olarak aşağıdaki konularda sizlere yardımcı olabiliriz;
- Her kurumun kendi özelliğine ve yönetmeliğe uygun olarak ,kurumunuza özel acil durum planlarınızın hazırlanması
- Profesyonel eğitici kadrosuyla Acil durum ekiplerinin eğitimi ( ilk yardım, yangın, arama kurtarma)
- Acil durum tatbikatlarınızın yapılması
Yorum yapılmamış