Boşaltma Noktası Emniyeti
Operatör İçin Tavsiyeler
Boşaltma noktası operatörlerinin birbirleriyle iletişim sağladığından emin olmadan işlem yapmayın.
Gece operasyonlarında, boşaltma noktası için yeterli aydınlatma sağlanmadan boşaltma yapmayın.
Elektrik hatları lokasyonunun kamyonlar için bir tehlike oluşturmadığından emin olun.
Ekipmanın sürekli ve yeterli bakım altında olduğundan, emniyet prosedürlerinin işler durumda olduğundan emin olun.
Kamyon sürücülerinin, yükleme işlemi esnasında sürücü mahallinde bulunmalarından emin olun.
Kamyon Şoförleri İçin Tavsiyeler
Boşaltma noktasını emniyetsiz koşullarla ilgili olarak sürekli kontrol altında tutun, boşaltma işleminin bir kamyon mesafesi geride yapılmasını sağlayın.
Bu durum aşağıdaki şartlarda daha da önem kazanmaktadır:
Banket müsait değil. (Örneğin; banket en azından dingil uzunluğunun yarısı yüksekliğinde değil, kısmen zarar görmüş, bozulmuş vs.)
Boşaltma noktasının arkasında fazla miktarda malzeme birikmiş ya da açı gereğinden fazla dikleşmiş.
Yığın kenarında çatlaklar oluşmuş,
Yığın kenarı yumuşamış ve kamyon tekerlerinin çökme riski var.
Yığın açının malzeme yükünü taşıyamayacak seviyeye geldiğine dair işaretler var.
Görüş yetersiz.
Boşaltma alanı emniyeti hakkında herhangi bir kuşku varsa, boşaltma işlemini bir kamyon mesafesi geriye yapın.
Kenara sıfır açıyla yaklaş ya da sürücü tarafı arka teker çok az bir açıyla biraz daha ilerde olsun.
Boşaltma noktasına yavaş yavaş yanaşın ve yavaşça durun.
Banketi görsel bir araç olarak kullanın, bankete temas ederek kamyonun durmasına yardım için kullanmayın.
Arka tekerlerin banketi aşmasına izin vermeyin.
Boşaltma işlemi esnasında diğer kamyonlarla aranızda mesafe bırakın.
Damper yatağına yapışan malzemeyi boşaltmakta ısrar etmeyin, özellikle de damper yatağı kaldırılmış durumda iken, malzeme yatağın üçte birlik son kısmına yapışmışsa.
Boşaltma noktasındaki durumu, boşaltma süper vizörüne, dozer operatörüne, ön taraf operatörlerine ve diğer sürücülere ilet.
Altından geçmek zorunda kaldığınız elektrik hatlarına dikkat et.
Boşaltmadan sonra kamyon yatağını aşağı indirmeyi unutma.
Emniyet kemerini tak.
Dozer Operatörleri İçin Tavsiyeler
Boşaltma noktasında uygun banket oluşturun ve koruyun.
Yığın zirvesini, kamyonların geri geri hafif bir açıyla yanaşmasını sağlayacak şekilde eğimlendir ve böylelikle boşaltma alanının drenajını da sağlamış ol.
Boşaltma alanını o şekilde düzenle ki, kamyonlar boşaltma noktasına yanaşırken bir yanlarına yatmış olmasın. Yani sağ ve sol tekerler aynı düzlemde bulunsun. Bu durum zemin dayanımındaki farklılıklardan oluşur. Bunlara engel ol.
Boşaltma / Kaldırma yapılan alanda çatlaklar, çökmeler veya yumuşak alanlar gibi emniyetsiz durumların oluşup oluşmadığı konusunda sürekli alarmda ol.
Potansiyel tehlike oluşturan alanları düzelt ya da barikat kurarak girişi engelle.
Dik ya da çıkma (konsol) oluşmuş yığınları, malzemeyi dikkatlice aşağı yuvarlayarak uygun hale getir.
Yumuşak zemin oluşmuşsa bunları dozerle düzelt ve pekiştir, benzer şekilde alanda çıkıntılar, kasisler varsa bunları da düzelt, alanın aynı düzlemde olmasını sağla.
Kamyonlara göz kulak ol, onları yığın kenarından mümkün mertebe uzak tut. Boşaltma şartlarını süper vizör ve kamyon sürücülerine ilet.
Emniyet kemerini tak.
Yığında dik açı ve / veya çıkma (konsol) oluşmaması için gerekli önlemleri, bunların bir tehlike yaratmasından önce al.
Bu mahsurların giderilmesi için, gerekirse yığın zirvesindeki malzemeyi tercihen paletli bir makineyle dikkatlice aşağı yuvarla.
Ön Taraf Operatörleri İçin Tavsiyeler
Yığın ayağında bulunan yükleme yapılacak malzemenin durumunun, yukarıda boşaltma yapılacak noktanın emniyetini doğrudan etkilediğini her zaman hatırda tutun.
Boşaltma noktası emniyeti açısından soru işareti yaratabilecek her türlü mahsurlu durumları süper vizör ve kamyon sürücüleriyle koordine et.
Kamyonlar için yığın tepe noktasında emniyet açısından tehlikeli veya şüphe uyandıran hususlar varsa, kamyonların alana girişini engellemek amacıyla ya girişi işaretle kapat ya da barikat kur.
Kamyonların aşırı yüklenmiş ve dikleşmiş yığına ulaşımlarını engelle. Kamyonların bir kamyon mesafesi geriden boşaltma yapmalarını sağla.
Kamyon sürücülerine, park halinde ve yükleme yaparken araçlarının içinde bulunmaları gerektiğini hatırlat.